1393-10-09 18:42
1238
0
8071

گناه سران فتنه نابخشودنی است / قوه قضاییه در برخورد با آنها تعلل نکند

درخواست عفو و بخشش زمانی عقلانی به نظر می‌رسد که مجرم به جرم خود اعتراف کرده از کرده‌ خود توبه کرده و به جبران اشتباهاتش بپردازد که البته سران فتنه نه تنها تا به امروز  از گناه نابخشودنی خود ابراز پشیمانی نکرده‌اند بلکه به کارهایشان افتخار هم می‌کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ میثم احمدی، فعال سیاسی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در نشست حماسه 9 دی که به همت خبرگزاری دانشجو و سایت گلستان ما برگزار شد ، گفت : دین اسلام دین رحمت و مهربانی است و سمبل این رحمانیت عفو و بخشش مجرمین در قالب رافت اسلامی می‌باشد که در سیره و سنت پیامبر اعظم (ص) و امیر المومنین علی (ع) موج می‌زند. اما این نکته بسیار مهم است که سیاست رافت اسلامی چه وقت و برای چه کسی قابل اتخاذ است؟! آیا در مورد هر جرمی می‌شود رافت اسلامی به خرج داد و مجرم را بخشید؟! آیا اینگونه دیگر جامعه امنیت خواهد داشت یا مجرمین به امید رافت اسلامی روز به روز بیشتر فساد خواهند کرد؟!

وی افزود: امروز حامیان فتنه از نظام جمهوری اسلامی انتظار رافت اسلامی دارند و می‌گویند سران فتنه باید بخشیده شده و آزاد شوند؛ اما باید به چند نکته توجه کرد؛ اولا  درخواست عفو و بخشش زمانی عقلانی به نظر می‌رسد که مجرم به جرم خود اعتراف کرده از کرده‌ خود توبه کرده و به جبران اشتباهاتش بپردازد که البته سران فتنه نه تنها تا به امروز  از گناه نابخشودنی خود ابراز پشیمانی نکرده‌اند بلکه به کارهایشان افتخار هم می‌کنند.

فعال سیاسی تاکید کرد: از طرفی صدمه‌ای که آن‌ها به انقلاب و کشور رساندند، صدمه‌ای جبران ناپذیر است و گناهی نا بخشودنیست. پس دیگر جای بخششی نمی‌ماند. ثانیا، اگر تصور کنیم روزی این خائنان به اسلام و انقلاب از جرائم خود ابراز پشیمانی نموده و طلب عفو کنند، باز هم نمی‌شود به آنان اعتماد کرد چون توبه‌ آن‌ها همانند توبه‌ی مجرمی جانی در پای چوبه‌ی دار است که چون برای خود پایانی جز مرگ نمی‌بیند، زبان به عذر خواهی می‌گشاید، و اگر او ببخشند دوباره به فساد خواهد پرداخت.

احمدی تصریح کرد: اما اگر بخواهیم به بررسی جرائم متعدد سران فتنه، از خوش خدمتی برای آمریکا و غرب گرفته تا همکاری با گروه‌های تروریستی از جمله گروهک جندالشیطان به رهبری ریگی و همچنین ایجاد شکاف بین مردم و شروع جنگ داخلی و از همه بالاتر به لبه‌ی پرتگاه کشاندن نظام جمهوری اسلامی ایران که با خون ده‌ها هزار جوان به بار نشسته است، سرنوشتی جز مرگ را نمی‌توان برای این مفسدین فی الارض تصور کرد که :« الفتنة اشد من القتل».

وی در ادامه گفت: با این اوصاف باز هم نظام مقدس جمهوری اسلامی در حق این مجرمین رافت اسلامی به خرج داده و اجازه‌ ادامه حیات را به آنان داده است و سران فتنه باید شاکر این رافت نظام باشند که اگر این اتفاق در هر نقطه‌ای از جهان رخ داده بود، عاملینش جان سالم بدر نمی‌بردند.

این دانشجوی فعال سیاسی به نقش جریان‌های سیاسی داخلی در فتنه88 اشاره کرد و در این باره بیان داشت: به عقیده بنده بدنه‌ فتنه‌ سال 88 متشکل از احزاب و گروه های مختلفی بود که البته اکثریت آن‌ها را اصلاح طلبان تشکیل داده بودند.

احمدی تصریح کرد: البته برخی از اصلاح طلبان هم با موضع گیری‌های سران فتنه مخالفت داشتند اما اکثریت آنها حامی جنایات سران فتنه و بعضا طراح آشوب‌ها بودند. تا حدی که چهره‌های شاخص آن‌ها مانند بهزاد نبوی، سعید حجاریان، ابطحی و عطریانفر که از مغزهای متفکر وتئوریسی‌های اصلاحات هستند، در آن زمان دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف هم کردند، پس اصلاح طلبان نمی‌توانند خود را مبرا از گناه فتنه گران بدانند چون تمام بزرگان اصلاحات در آن زمان علیه انقلاب فعالیت می‌کردند.

وی بیان داشت: البته انقلاب از بعضی افراد که به ظاهر خود را اصول‌گرا می‌نامند هم در جریان فتنه ضربه خورد و در واقع در فتنه88  برخی افراد دچار اشتباه شدند که هم سابقه‌ی انقلابی گری دارند هم داعیه‌ی ولایت‌مداری!

احمدی در رابطه با تعلل قوه قضاییه در برخورد قاطع با سران فتنه سه گزینه را محتمل برشمرد و در شرح اولین احتمال عنوان داشت: این اتفاق می‌تواند از سر مصلحت اندیشی مفرط و احتیاط فراوان قوه قضائیه باشد و در واقع این قوه سعی در برگزاری دادگاه و رسیدگی به پرونده فتنه گران در شرایط آرام‌تری دارد تا به جامعه شوک وارد نشود و گذشت زمان هم بخشی از مسائل را برای مردم روشن کند.

 وی ادامه داد: ممکن است قوه قضائیه به خاطر اینکه برخی فتنه گران در نظام روزگاری قدرت داشته‌اند و  امروز افراد فراوانی از وزیر گرفته تا نماینده مجلس نمک‌گیر آنها شده‌اند و حاضرند برای آن‌ها هرکاری بکنند، در برخورد با سران و حامیان فتنه با نرمش و ملاحظه بیشتری نسبت به پرونده‌های معمولی برخورد می‌کند تا مبادا با محاکمه‌ی آن‌ها کشور به هم بریزد.

 این دانشجوی فعال سیاسی و فرهنگی همچنین بیان داشت: این تعلل می‌تواند معلول فشارهای سنگینی از طرف افراد ذی نفوذ در کشور، بر قوه قضائیه باشد، مثل افرادی که با شعار آزادی سران فتنه به قدرت رسیده‌اند و همینطور کسانی که در فتنه سهیم بوده‌اند و امروز از محاکمه سران فتنه وحشت دارند که مبادا در اعترافات آن‌ها دست‌شان رو شود و این دو طیف برای جلوگیری محاکمه سران و حامیان فتنه از هر تلاشی فروگذار نیستند.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: اما سران قوه قضائیه فارغ از اینکه چرا در محاکمه و برخورد قاطعانه با حامیان و سران فتنه تعلل می‌ورزند باید به دو نکته توجه داشته باشند: اولا اینکه عدم برخورد یا برخورد ضعیف با مجرم، باعث جری شدن مجرمین و لوس شدن احکام و قوانین کشور خواهد شد و قطعا بی تفاوتی مسئولین در قبال جرائم می‌تواند خود سبب رشد میزان بروز جرائم باشد که این موضوع ناامنی سیاسی-اجتماعی را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ثانیا اینکه سران قوه قضائیه این حقیقت را بدانند که مردم ایران عقد اخوت با هیچ دسته و گروه و جریان سیاسی نبسته‌اند و فقط گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند ودر موضوع برخورد قوه قضائیه با مجرمین فتنه گر مردم نه تنها مخالفتی ندارند؛ بلکه خود خواهان محاکمه هرچه سریع‌تر و صدور حکمی قاطع و بدون در نظر گرفتن سابقه و اسم و رسم مجرم هستند و اتفاقا گلایه‌ی مردم از قوه قضائیه عدم برخورد قاطع با مجرمین است.

این دانشجو در پایان روز 9 دی را  روزی بزرگ که کمر فتنه را شکست و نشاط دوباره ای در کشور و نامیدی غرب از براندازی انقلاب اسلامی خواند و بیان داشت: سالگرد 9 دی را نباید فقط به دادن چند شعار خلاصه کرد و بهتر است و باید عمق فاجعه به مردم نشان داده شود و نیز در کنار روشنگری پیرامون فتنه سال 88 باید به روشنگری در مورد فتنه‌های جدید و اتفاقات نو پرداخت چون تا انقلاب هست خائن داخلی و دشمن خارجی هست و تا خائنین و دشمنان هستند، فتنه‌های جدید هم هست و نباید فکر کرد که فتنه اتفاقی بود و تمام شد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.